torsdag den 12. januar 2012

Jordemoder besøg.


Er 29+5 og har været til jordemoder i dag. Min jordemoder er egentlig rigtig sød, men ja, jeg ved ikke hvad det er - jeg er bare ikke så god til sådan noget med at snakke med "fremmede mennesker" om alt ingenting. Jeg er begyndt at få noget smerter i bækkenet som virkelig gør ondt - så hun rådede mig til at prøve akupunktur. Så jeg skyndte mig at bestille tid, og fik tid i februar. Ja ja - bedre er sent end aldrig. Ellers så alt så fint ud og hun skønnede bassen til at veje 1600 g. Så vidt jeg har forstået er det meget normalt - er det ik'? Da jeg var til sidste lægebesøg (25 uger) sagde lægen nemlig at han føltes meget stor, altså ikke for stor men øverst på skalaen for det normale. Nu må vi se om det bliver sådan en ordentlig basse. Hverken Martin (min kæreste) eller jeg har været store ved fødslen, så det skulle da undre mig at der kom sådan en Shrek ud.
Aarh, det er måske lidt strengt. Jeg er selv født i 26. uge så min størrelse tæller vist ikke rigtigt..

I øvrigt har jeg lokket kæresten med til at få en 3D scanning, så nu har jeg bestilt tid hos Scanningsklinikken i Hvidovre. Har både fået lavet 2x tidlig scanning & kønscanning der, og jeg synes virkelig de er professionelle og yder en rigtig rigtig god service. Så dem kan jeg varmt anbefale. Jeg får ovenikøbet rabat, så i stedet for 1100.- skal jeg kun af med 990.- :D Jeg klager ikke.. Skal selvfølgelig nok smide nogen billeder ind når vi har været der.

Har bagt banankage her til aften .. det var synd for bananerne at de ikke blev spist, og de skal da nødigt gå til spilde så banankage blev det til. Og den smager virkelig godt! Hvis nogen skulle få lyst til at prøve den så er opskriften her;

170 gram sukker
3 æg
125 gram hvedemel
1 tsk bagepulver
2 tsk vaniljesukker (jeg puttede vist 3-4 i… det skader ikke!)
100 gram smør
3-4 bananer
200 gram mørk chokolade (100 gram i kagen + 100 ovenpå kagen)


Smelt smørret og bland det sammen med alle de andre ingredienser pånær bananerne og chokoladen. Mos derefter bananerne og grov-hak de 100 gram af chokoladen og bland det i dejen. Hæld den i en smør-smurt form og bag den i oven ved 200 grader i 35 min. Når kagen er færdig, smelter man de sidste 100 gram chokolade og fordeler på kagen. Spises når chokoladen ovenpå er størknet (man kan evt sætte den i køleskabet for at få det til at gå lidt hurtigere). Velbekomme!



//

Var hjá ljósmóður i dag og allt leit vel út. Ég er búið að vera með verki i mjaðmagrindinni og hún sagði mér að panta tíma nálastungu sem að ég gerði og ég er búin að fá tíma í febrúar. Smá biðtími bara ..
Ég er í 30. viku núna og ljósmóðirin giskaði á að hann sé um það bil 1600 gr. Ég held að það sé bara mjög fínt, hvorki of stór eða of lítill. Þegar ég var hjá lækni fyrir 3 vikum þá fannst henni hann virka svo stór en greinilega ekki. Fyrir utan það þá er ég búin að panta tíma i 3D sónar!! Spennó .. Fer á föstudaginn i næstu viku.

2 kommentarer:

  1. Vá ! Troða bara íslenskunni neðst á síðuna svo maður er búinn að hjakka sig í gegn um dönskuna þegar maður loks sér eitthvað á almennilegu tungumáli :-)

    Frábært að heyra og allt mjög spennandi. Björn Guðmundur fór með sinni í 3D sónar áður en Sveinn Víkingur fæddist og það eru alveg hreynt magnaðar myndir sem úr þessu koma. Virkilega þess virði, en mig minnir að hann hafi sagt að þetta væri dálítið dýrt hér.

    Gangi ykkur bara sem allra best.

    Palli

    SvarSlet
  2. Hahaha, eg bidst afsökunar elsku frændi :D Nuna manstu alltaf bara ad scrolla nedst a siduna :D Annars hefuru bara gott af ad lesa sma dönsku svona af og til!

    Tetta eru mjog flottar myndir er barnid liggur rett! :D Eg set myndirnar inn tegar vid erum buin. Tetta er nu heldur ekki odyrt her 1100 dkkr og alveg upp i 1400.-.

    SvarSlet