torsdag den 26. januar 2012

Alt muligt kreativt!

Sig hej til Gurli giraf & Karen ko - de nyeste medlemmer i familien. ENDELIG blev jeg færdig med dem. Alle pletterne de har skulle klippes ud i filt, og det krævede en portion tålmodighed som jeg ikke så ofte har!! Men det lykkedes! Dyrene skal bruges til en uro til bassen sammen med pingvinen som jeg har vist tidligere på bloggen. Lige pt. er jeg i gang med at hækle en vaskebjørn og så mangler jeg kun et dyr mere og så er det slut. Jeg er så træt af at hækle dyr nu. Haha. De er bare så små og .. ja, irriterende. Så ind i mellem prøver jeg mig frem med noget andet og i dag blev det til en sutsko. Jeg havde ikke den heeelt rigtige størrelse hæklenål så den blev lidt lille, men den var faktisk ikke så svær at lave, så mon ikke jeg laver et par på tidspunkt der er noget større. Først skal jeg lige lave den anden part til den første sutsko, så jeg i hvert fald har et par. 







Hvis det skal være helt rigtigt så skal sutskoen have et helt andet bånd i, så det skal jeg lige have købt til de andre jeg vil lave. Jeg skulle bare lige se hvordan den så ud med bånd i. Er den ikke fin?
Hvis der er nogen der vil prøve sig frem så kan opskriften på den findes her:
http://farmorfabrikken.dk/2011/04/25/baby-sutsko/ 

Og .. så skal i da ikke snydes for et mave billede. Billedet er taget 30 +2 . 




// 
Og svo á íslensku. Bjóðið nýustu fjölskyldumeðlimunum velkomnum! Var að klára að hekla þessi tvö dýr, gíraffan og beljuna. Hef ekki haft þolinmæðina í að klára þau þar sem maður þarf að klippa og líma alla blettina á þau. Ætla að nota dýrin i óróa, og núna vantar mig bara að hekla tvö dýr í viðbót. Er byrjuð á að hekla þvottabjörn.
Dýrin eru ekkert mjög stór og pínu erfitt að hekla , svo stundum prófa ég eitthvað annað, og í dag prófaði ég að hekla litla skó. Reyndar bara einn skó vantar hinn - en það kemur. Heklunálin var dálítið of lítil þannig að þeir urði ekkert mjög stórir þannig að ég þarf að prófa aftur með stærri nál. Bandið sem er í er ekki það rétta, það á að vera svona þykkt band, svo ég þarf að kaupa svoleiðis! Eru þeir ekki fínir? :) 
Og svo ein ný bumbumynd! 



4 kommentarer:

  1. eeej Hulda hvor er de fiiiine <3
    og sikke en skøn babyhule :p

    SvarSlet
  2. Vá hvað þú ert góð í að hekla! Gaman fyrir litla að eiga óróa sem mamma hans bjó til sjálf :)
    Verður að kenna mér einhvern tíma ;)

    (Hvað á eiginlega að velja í þessu "vælg profil" þegar maður setur inn komment? :S )

    SvarSlet